Csicseriborsó cukorbetegeknek. A csicseriborsó 4 jótékony hatása


csicseriborsó cukorbetegeknek

Egy egészséges, fehérjében különösen gazdag zöldségféle a csicseriborsó. Az arab világban szinte mindennapos élelmiszer, nálunk viszont még csak az egészséges táplálkozás követői fogyasztják rendszeresen, pedig megéri mindenkinek megismerni. Jól hat a rák csicseriborsó cukorbetegeknek A csicseriborsó íze édeskés, kissé a dióra hasonlít, így könnyen el lehet dönteni, hogy ízlik, vagy sem.

csicseriborsó cukorbetegeknek

Az viszont már nem is kérdés, hogy antioxidáns és E-vitamin tartalmának köszönhetően megelőzheted vele a rákos- és daganatos megbetegedések kialakulását. A csicseriborsó folsav tartalma pedig hozzájárul a megfelelő vérkép eléréséhez.

Emellett magnéziumot, vasat és cinket is szállít a szervezeted számára.

Ezt a köretet ajánlja leginkább cukorbetegek számára a dietetikus - tipustervek.hu

Koleszterincsökkentő Jótékony hatása közé tartozik, hogy csökkenti a vér koleszterinszintjét is, amelynek köszönhetően megelőzheted vele a szív- és érrendszeri megbetegedéseket. Emellett pektint is tartalmaz, ami lassabban emeli meg a vércukorszintet, így a csicseriborsó cukorbetegek csicseriborsó cukorbetegeknek is kiváló eledel, akár az esti, akár a déli órákban.

Lencse és bab

Segíti az emésztést A csicseriborsó élelmi rostokban is gazdag, így támogatja emésztésedsegít megszabadulni a bélfalakon lerakódott salakanyagoktól. Az emésztés serkentésével pedig megszünteti a székrekedés okozta nehézségeket, a könnyebb emésztés pedig súlycsökkenést is eredményez.

csicseriborsó cukorbetegeknek

Zsírtartalma alacsony, ezért a fogyókúrázók számára kifejezetten előnyös. Magas fehérjetartalmának köszönhetően mind a fejlődésben lévő gyerekeknek, mind a terhes és szoptató anyukáknak is érdemes beépíteni a csicseriborsót étrendjükbe. Ráadásul rendszeres fogyasztásával normalizálható a vérnyomás ingadozása is.

Márpedig ez a jellemző.

Ezek, valamint magas triptofán tartalma is hozzájárul ahhoz, hogy a depresszióban szenvedőknek vagy éppen a fáradt, kimerült felnőtteknek és tiniknek segítség nyújtson.

Így érdemesebb egy jó csicseriborsós salátához, humuszhoz, vagy falafelhez — ezek alapja is — nyúlni a csokoládé helyett, ha csicseriborsó cukorbetegeknek rosszkedv, vagy fáradtság gyötör.

Nyugi, nem kell egy életre száműznöd a szénhidrátot akkor sem, ha cukorbetegséggel diagnosztizáltak.

Fotó: Profimedia — Red Dot.