Cukorbetegség előszobája, Prediabétesz, a cukorbetegség előszobája


Inzulinrezisztencia, mely a cukorbetegség előszobája lehet Az inzulinrezisztencia a cukorbetegség felé vezető út egyik lépcsőfoka lehet. Önmagában nem okoz speciális tüneteket, de olyan betegségekhez társulhat többek között, mint a magasvérnyomás, zsíranyagcserezavar vagy a PCOS - policisztás ovárium szindróma. Az inzulint a hasnyálmirigy állítja elő és az anyagcseréért felel, azon belül is leginkább a cukoranyagcserét szabályozza — feladata, hogy a sejtekbe juttassa a cukrot, amelyből így energia keletkezik. Akkor beszélünk inzulinrezisztenciáról, amikor a szervezet termel ugyan inzulint, de a sejtek ennek ellenére nem képesek a cukrot megfelelő módon felvenni,2 ezáltal megemelkedik a vércukorszint, így hosszabb távon 2-es cukorbetegség előszobája diabétesz is kialakulhat. Tünetek és kockázati tényezők Az inzulinrezisztencia a cukorbetegséghez hasonlóan alattomos állapot lehet.

Rendszeresen fogyasztunk alkoholt — napi szinten vagy hetente többször, és nem állunk meg egy pohárka vörösbornál. Nem pihenünk eleget.

  1. Vagy már végeztek önnél ilyet?
  2. Ezért a cukorbetegség előszobája az inzulinrezisztencia!

Forrás: Depositphotos Fontos tudni, hogy a prediabétesz éppen az az állapot, amikor még elcsíphetjük a 2-es tipusú cukorbetegség kialakulását, ehhez azonban radikális életmóddal összefüggő változásokat kell beiktatnunk. A legfontosabb, hogy felismerjük, felelősségünk van az életmód okozta cukorbetegség visszafordításában, még akkor is, ha az egy rövid időre amíg a szervezet- cukorbetegség előszobája magunk- meg nem szokjuk az új szabályokat kellemetlen lehet.

Ha csak séta, akkor legyen séta.

cukorbetegség előszobája

Nem kell azonnal fittness bérletet váltani, az is elég, ha a hétköznapi tevékenységek közé szorítunk be pár perces mozgást. Tanuljunk meg meditálni. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy lótuszülésben kuporogva, a külső körülményeket teljesen kirekesztve cukorbetegség előszobája figyelünk és elcsendesedünk….

Prediabétesz, a cukorbetegség előszobája

De, jó ha tudjuk, hogy vannak meditatív tevékenységek, amelyek észrevétlenül söprik ki a stresszt az életünkből. Vagyis az a tevékenység, amiben képesek elmerülni. Ám nagyon jó meditációs gyakorlat az olvasás is, és felnőttkorban is hatásos a meseolvasás, vagy mesehallgatás.

Hozzunk ésszerű és betartható szabályokat a táplálkozásunkra vonatkozóan.

Vagyis együnk rendszeresen, naponta ötször. Kerüljük a finomított gabonákat, a fehércukrot, alapvetően a cukros dolgokat.

A cukorbetegség előszobája

A rejtett cukrot tartalmazó dolgokat is üdítők, gyümölcslevek, kész konyhai termékekcserébe együnk nagyon sok zöldséget és friss nem pürésített, nem aszalt, nem elrakott gyümölcsöt. Felejtsük el az alkoholt.

cukorbetegség előszobája

Igyekezzünk sokkal több tiszta folyadékot fogyasztani. Ennek mennyiségéről eltérőek a vélemények, de ha annál többet iszunk, mint addig tettük mondjuk napi fél liter helyett másfeletakkor már jó úton haladunk. Tanuljunk meg JÓL aludni.

cukorbetegség előszobája

Itt is jót tesznek a meditációs gyakorlatok, illetve már az is, ha kiűzzük a televíziót, okos telefont, számítógépet a szobából. Vagy ágyat cserélünk.